Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OpenMandriva Lx 3.01
#1
Jaja, we zijn er weer eens behoorlijk vlot bij! Iemand z'n kerstcadeautje al uitgepakt?  Big Grin
https://blog.openmandriva.org/2016/12/op...days-gift/
Reply
#2
Pssst zet de klok van je PC ff op 2017, dan hebben we het nergens meer over Wink
Reply
#3
Nou, dat was van korte duur...

Ergens vorig jaar had ik op de laptop van m'n vriendin OpenSuse gezet. Die versie was echter zo brak als maar zijn kon. Hoop zooi werkte niet en ik had geen zin om 5 avonden te gaan klussen om er een beetje een werkbaar systeem van te maken. Goed, ze kon ermee Internetten... dat wel.

Gisteren OpenMandriva gedownload en die erop gezet. Zag er meteen goed uit... totdat ik MCC opende. Ik wilde namelijk graag de autologon even wijzigen dus ging naar opstarten... en had toen opeens enkel de keuze welke display manager ik wilde gebruiken. Euh, die wilde ik gewoon standaard laten dus drukte ik op OK. Had ik beter kunnen laten want daarop werd de display manager config opnieuw geschreven en sindsdien startte X niet meer automatisch.

Kunnen we vast wel fixen... maar kom op zeg... wat een belachelijke bug. Alweer helemaal klaar mee.
Reply
#4
Mint is the way to go Wink
Reply
#5
Dat blijkt inderdaad. Zullen we er gewoon een MintClub van maken? Dan blijft de lettercombinatie MCNL gewoon intact. Tongue
Reply
#6
MCC wordt steeds verder uitgekleed en functies overgeheveld naar "Uw werkomgeving configureren" van KDE.
Onder Systeemadministratie kan je dan helemaal losgaan.

Mint heb ik ook op de laptop, maar die werkt veel strakker vwb rechten en zo. Als gewone user mag je veel minder. OpenMandriva is veel makkelijker met de "franse slag" te configureren.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)